فوروارد یا ریدایرکت در وب سایت پنل

فوروارد یا ریدایرکت در وب سایت پنل

راهنمای فوروارد Redirect

مرحله یک: به کنترل پنل WebsitePanel لاگین کنید.

مرحله  دو: پس از ورود به پنل، بر روی گزینه "Web" که در زیر نیز قابل مشاهده است کلیک نموده و زیر گزینه "Web Sites" را انتخاب کنید.

مرحله سه: اکنون در صفحه باز شده در بخش "Web Sites" بر روی نام دامنه مرتبط با سایت مدنظرتان را کلیک کنید.

مرحله جهار: اکنون مانند زیر، در صفحه ی "Web Site Properties"، تب "Home Folder"  بر روی گزینه "Redirection to URL" را انتخاب نمایید؛ تنظیمات لازم در این بخش به شرح زیر می باشد:

*باکس مخصوص، جهت درج آدرس مقصد مورد نظر شما جهت فورواردینگ به آن می باشد؛ مانند http://www.namedomain.com

1- Redirect all requests to exact destination: در حالت عادی وقتی سایت‌تان را ری‌دایرکت می‌کنید و مثلاً کسی آدرس namedomain1.com/sample را وارد کند به آدرس معادل در سایت مقصد مثلاً namedomain2.com/sample ری‌دایرکت خواهد شد. اما اگر این گزینه را فعال کنید همه‌ي صفحه‌های سایت شما دقیقاً به همان یک URLی که وارد کرده‌اید ری‌دایرکت خواهند شد، یعنی همه‌ي صفحه‌های سایت شما به یک جا ری‌دایرکت می‌شوند. این ویژگی به‌خصوص زمان‌هایی به کار می‌آید که سایت‌تان مثلاً برای به‌روزرسانی داون است و می‌خواهید کاربران‌تان اطلاع داشته باشند که چرا سایت بالا نمی‌آید و احیاناً مشکل کی برطرف می‌شود. هم‌چنین اگر صفحه‌های سایت مقصد با سایت فعلی شما یکسان نیستند ممکن است استفاده از این گزینه مفید باشد.



2- Only redirect requests to content in this directory: اگر این گزینه را فعال کنید تنها صفحه‌هایی که تحت همان URLی هستند که به عنوان مقصد مشخص شده‌اند به درخواست‌های ری‌دایرکت پاسخ می‌دهند و باقی صفحه‌های سایت ری‌دایرکت شده‌ي شما ری‌دایرکت نخواهند شد.

مثلاً فرض کنید آدرس سایت مبدأ www.namedomain1.com است و آدرس مقصدی که معین کرده‌اید www.namedomain2.com است. در صورت فعال نکردن این گزینه اگر کسی آدرس www.namedomain1.com/page1.html را بزند به آدرس www.namedomain2.com/page1.html هدایت خواهد شد. علاوه بر آن اگر کسی آدرس www.namedomain1.com/folder/page2.html را بزند به آدرس www.namedomain2.com/folder/page2.html هدایت می‌شود. اما اگر این گزینه را فعال کنید در حالت دوم که صفحه‌ي هدف تحت دایرکتوری folder قرار دارد ری‌دایرکت اتفاق نمی‌افتد.



3- Enable permanent redirect: این گزینه را در اغلب موارد انتخاب درست است و به موتورهای جست‌جو اعلام می‌کند که این سایت به صورت دایمی (permanent) به سایت مقصد ری‌دایرکت شده است و باید به جای صفحات ری‌دایرکت شده صفحه‌های مقصد را ایندکس می‌کنند. البته شما می‌توانید هر زمان که خواستید ری‌دایرکت را غیرفعال کنید و دایمی بودن ری‌دایرکت همان طور که گفتیم تنها به نوع رفتار موتورهای جست‌جو شکل می‌دهد.

به ری‌دایرکت دایمی کد 301 اختصاص داده شده و منظور از 301 redirect همان ری‌دایرکت دایمی است. اما اگر این گزینه را فعال نکنید ری‌دایرکت شما از نوع موقت است. در این حالت موتورهای جست‌جو در نتایج خود از محتوای صفحه‌های مقصد استفاده می‌کنند و البته صفحه‌هاي مبدأ را در ایندکس‌های خود حفظ می‌کنند.



نکته: توجه کنید که اگر یک سایت را به صورت موقت به سایتی که دامنه‌اش متفاوت است ری‌دایرکت کنید موتورهای جست‌جو برای مقابله با روش‌های hijacking با آن همانند ری‌دایرکت دائمی (301) رفتار می‌کنند. بنابراین ری‌دایرکت موقت namedomain1.com به namedomain2.com از نظر موتورهای جست‌جو تفاوتی با ری‌دایرکت دایمی ندارد.

نکته: برای غیر فعال کردن ری‌دایرکت و باز گرداندن سایت به حالت اولیه کافی است به همین صفحه‌ي تنظیمات وب‌سایت برگردید و گزینه‌ي «Folder in your Hosting Space» را در بالای تیک ری‌دایرکت قرار دارد انتخاب کنید. در این حالت مجدداً سایتتان از روی هاست خودتان بالا می‌آید.

نهایتا گزینه "Update" را انتخاب کنید.

در مورد فوروارد یا ریدایرکت دامین، ممکن است به دو مفهوم مختلف اشاره شود:

ریدایرکت دامین: ریدایرکت دامین به معنای ارسال تمامی درخواست‌ها از یک دامین به یک دامین دیگر می‌باشد.
این عمل معمولاً با استفاده از کدهای وضعیت HTTP نظیر 301 (Moved Permanently) یا 302 (Found) صورت می‌گیرد.
این اقدام ممکن است به دلیل تغییر نام یا جابه‌جایی سایت به دامین جدید انجام شود.

فوروارد دامین: فوروارد دامین به معنای ارسال کاربران از یک دامین به دامین دیگر به صورت غیرتمامی یا موقت است.
ممکن است برای مدت معینی کاربران را به دامین جدید هدایت کند.
این اقدام معمولاً با استفاده از کدهای وضعیت HTTP نظیر 307 (Temporary Redirect) یا 302 (Found) صورت می‌گیرد.
به عنوان مثال، اگر شما یک دامین را به دلیل تغییر نام به دامین جدید هدایت کنید، این به عنوان یک ریدایرکت دامین (Domain Redirect) محسوب می‌شود. اما اگر بخواهید موقتاً کاربران را از یک دامین به دامین دیگری هدایت کنید، ممکن است از فوروارد دامین (Domain Forwarding) استفاده کنید.

" به کسب و کار شما، رونق میبخشیم "

نیووب با در اختیار داشتن آخرین متدهای روز دنیا و تجربیات ارزنده تیم های تحلیل و آنالیز، برنامه نویسی ، گرافیک و بهینه سازی وب سایت، مشاوری کارآمد و پشتیبان در کنار شماست.

" جدید ترین مطالب طراحی سایت "

جدیدترین صفحاتی که به سایت نیووب اضافه شده است.

" به کسب و کار شما، رونق میبخشیم "

نیووب با در اختیار داشتن آخرین متدهای روز دنیا و تجربیات ارزنده تیم های تحلیل و آنالیز، برنامه نویسی ، گرافیک و بهینه سازی وب سایت، مشاوری کارآمد و پشتیبان در کنار شماست.

" تعدادی از مشتریانی که به نیووب، اعتماد کرده اند "

در طول فعالیت بیش از 17 ساله نیووب، تعداد زیادی از شرکت ها و سازمان ها به نیووب اعتماد کرده اند، از اعتماد شما سپاسگزاریم



شرکت نفت پارس



پالایشگاه گاز فجر جم



بیمارستان تخصصی مداین



بیمارستان بینا



بیمارستان پارس



انجمن کنترل عفونت ایران



انجمن نمایشگاه های ایران



بیمارستان مفرح



شهرداری رشت



شواری اسلامی شهر رشت



مجموعه فرش کیوان



شرکت فرگاز



شرکت روناک پروتیین



شرکت نالینو



هلدینگ لمزی



شهرداری گلستان



شهرداری املش



شهرداری نصیرشهر

برای مشاوره طراحی سایت
اطلاع از قیمت های طراحی و بهینه سازی وب سایت
اطلاع از زمان بندی اجرای پروژه، با ما تماس بگیرید

×

ارتباط ازطریق پیام‌رسان واتس‌اپ
× پشتیبانی فروش آنلاین واتس‌اپ